Om os
Der er mange gode grunde til at vælge Miele
Brand-løfte: Immer Besser
Siden grundlæggelsen i 1899 har Miele været en uafhængig, familiedrevet virksomhed, der tager sine forpligtelser over for både ejere, medarbejdere, kunder, leverandører, miljøet og samfundet meget alvorligt.
Virksomheden fokuserer på produktionen af husholdningsprodukter til køkkenet, tøj- og gulvpleje samt produkter til anvendelse i erhvervsvirksomheder og på hospitaler (Miele Professional). Markeder. Vores strategiske vision er at blive det mest troværdige og eftertragtede Premium-brand i branchen på alle relevante markeder.
Miele tilbyder sine kunder produkter, der sætter standarden for holdbarhed, ydelse, betjeningskomfort, energieffektivitet, design og service. Dette udtrykkes også gennem vores motto "Immer Besser", som grundlæggerne Carl Miele og Reinhard Zinkann påtrykte på deres første maskiner, og som stadig præger Miele den dag idag.
Fremragende kvalitet
Alle Miele produkter gennemgår krævende belastnings- og udholdenhedstests inden markedsføring. De mange topplaceringer i tests hos både tyske Stiftung Warentest og danske Forbrugerrådet Tænk viser, at Miele er det bedste valg.
Miele design
Vores design står for tidløs elegance og kvalitet. Det skaber relationen mellem bruger og produkt, opfylder forventningerne, og gør produkterne nemme at betjene. De mange designpriser og udmærkelser viser, at Miele lykkes med dette på en særlig måde.
Bæredygtighed
For Miele er bæredygtige handlinger en dybt forankret del af virksomhedens værdier og tradition samt en ufravigelig basis for virksomhedens succes på lang sigt. Det betyder for os energieffektivitet og ressourcebesparende produkter og produktion, ansvar for vores medarbejdere og samfundet omkring os. Miele er modtager af den tyske udmærkelse for bæredygtighed, medlem af FN-organisationen for bæredygtighed Global Compact og har skrevet under på "Mangfoldighedschartaet".
Information om kritiske stoffer
Historie
To familier, én virksomhed: Miele blev grundlagt for næsten 125 år siden af teknikeren Carl Miele og den handelsuddannede Reinhard Zinkann, og i dag er virksomheden stadig ejet af deres efterkommere. Med 11 ansatte, fire bænke og en boremaskine introducerede Miele og Zinkann deres første mælkecentrifuge på markedet i 1899 i Herzebrock. Deres motto Immer Besser præger fortsat virksomheden.
Miele worldwide
På verdensplan er Miele i øjeblikket repræsenteret i 50 lande/regioner med egne salgsorganisationer og i ca. 50 yderligere lande via importører.